ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Ο άνθρωπος μπορεί να κάνει απίστευτα πράγματα όπως αυτός ο ερωτευμένος κύριος στην σύζυγο του με την βοήθεια μιας αντλίας Pelton!! Άραγε πως λειτουργεί η αντλία αυτή και που χρησιμεύει?
Εργασία
Από το μάθημα αυτό θα πρέπει να μάθετε τα εξής:
1.Να μετράτε από τα όργανα στο εργαστήριο.
2.Με ποιες αρχές της φυσικής λειτουργεί.
3.Να σχεδιάζετε έναν υδροστρόβιλο Pelton.
4.Να γνωρίζετε την ιστορία του υδροστρόβιλου Pelton.
5.Να μπορείτε να αναγνωρίσετε μια αντλία Pelton, πως λειτουργεί και που την χρησιμοποιούμε.
Για την επίτευξη της εργασίας θα χωριστείτε σε τέσσερις ομάδες των τεσσάρων ατόμων και η κάθε ομάδα θα αναλάβει τα εξής:
—Η πρώτη ομάδα που έχει αναλάβει τις πειραματικές μετρήσεις θα καταγράψει τα αποτελέσματα από το πείραμα και θα βγάλει κάποια συμπεράσματα. Ο τρόπος διεξαγωγής του πειράματος, καθώς και ο τρόπος επεξεργασίας των πειραματικών μετρήσεων δίνονται από το εργαστηριακό φυλλάδιο που βρίσκεται στο παρακάτω Link. http://eclass.aspete.gr/
—Η δεύτερη ομάδα θα ανατρέξει στις παρακάτω τοποθεσίες ώστε να αναφέρει χρήσεις του και τις αρχές λειτουργίας του υδροστρόβιλου Pelton.
http://www.roxspur.com/flow/turbine/1010.pdf
http://www.brighthub.com/engineering/mechanical/articles/26777.aspx
—Η τρίτη ομάδα θα ανατρέξει στις παρακάτω τοποθεσίες για να συγκεντρώσει πληροφορίες ώστε να κάνει μια ιστορική αναδρομή για τον υδροστρόβιλο Pelton
http://sfrang.com/historia/selida625.htm
—Τέλος η τέταρτη ομάδα θα ανατρέξει στα παρακάτω site και με βάση τις οδηγίες που δίδονται εκεί θα κατασκευάσουν ένα σκαρίφημα Pelton.
http://www.fluid.mech.ntua.gr/lht/pelton.htm
http://www.brighthub.com/engineering/mechanical/articles/26777.aspx
Και τώρα ήρθε η ώρα να αξιολογήσετε τον εαυτό σας!Πως νομίζετε ότι τα πήγατε;
Συμπεράσματα
Αφού φτάσατε ως εδώ, άρα μπορείτε να μετράτε με τα όργανα του εργαστηρίου όπως επίσης και να αναγνωρίζετε έναν υδροστρόβιλο Pelton και να γνωρίζετε την πορεία εξέλιξης του. Επιπλέον να σχεδιάζετε ένα σκαρίφημα του και να ξέρετε πως λειτουργεί και που τον χρησιμοποιούμε. Ποια φαντάζεστε ότι θα είναι η μελλοντική τους χρήση;
—http://sfrang.com/historia/selida625.htm http://www.fluid.mech.ntua.gr/lht/pelton.htm
—http://www.mead.upatras.gr/thesesdipl/files/Poster(GEORGIOY_XRYSOSTOMOS)4798.pdf
—http://www.fluid.mech.ntua.gr/lht/PYTHAGORAS/pythagoras%20web/metriseis.htm
—http://www.youtube.com/watch?v=P-yM7U9w8SA&feature=related
—http://www.youtube.com/watch?v=2WQ2Va1iICA&feature=related
—http://www.youtube.com/watch?v=4vGeUmbvcDk
—http://www.youtube.com/watch?v=ZIL0w5otaNYhttp://vergina.eng.auth.gr/IHT/B%20Tomos/B03%20-%20YDROHLEKTRIKA%20-%20ENERGEIA%20KYMMATWN/01-Papantonis__H%20EPIDRASH%20THS%20XWRIT%20TAM.pdf
Πάρα πολύ ωραία εργασία!Μόνο που έχετε θέσει ως στόχο τη μέτρηση με όργανα του εργαστηρίου και δεν την αναφέρετε στην αξιολόγηση ούτε και στις εργασίες που τους αναθέτετε.
ΑπάντησηΔιαγραφήη καρεκλα του φιλιου τριζει
ΑπάντησηΔιαγραφήμου αρεσε παρα πολυ η εργασια σας .και γω συμφωνω με την νάντια στο ότι δεν το αναφέρατε στην αξιόγηση.Επίσης ίσως θα ήταν καλύτερα αν δεν αναθέτατε στις ομάδες ως κύριο στοχο το να πάρουν τις μετρήσεις, αλλα τους να τους παραπέμπατε σε κάτι που θα απαιτούσε πιο πολλές εφαρμογές πολυμέσων.
ΑπάντησηΔιαγραφήωραία εργασία με πλούσιο περιεχόμενο όσον αφορά τον υδροστρόβιλο pelton αλλα λείπει στην αξιολόγηση ο στόχος της μέτρησης με όργανα εργαστηρίου
ΑπάντησηΔιαγραφήΓκουλιωνη
ωραία εργασία, με κατανοητό περιεχόμενο. επίσης βοηθά πολύ τους μαθητές καθώς τους φέρνει σε επαφή με το εργαστηριακό μέρος.το μόνο που λείπει είναι η αξιολόγηση για το εργαστήριο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΨωμιάδη
ΚΑΛΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΛΛΑ ΘΑ ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΙΣΩ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΡΟΛΑΛΙΣΑΝΤΕΣ ΣΤΟ ΟΤΙ έχεισ θέσει ως στόχο τη μέτρηση με όργανα του εργαστηρίου και δεν την αναφέρετε στην αξιολόγηση ούτε και στις εργασίες που τους αναθέτετε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
Καλη εργασια ομως η αξιολογηση ειναι ελλειπης..
ΑπάντησηΔιαγραφήΡΟΥΣΣΟΣ
Αρκετά καλή εργασία θέτωντας αρκετά σαφής στόχους στην κάθε ομάδα. Εξηγείς πλήρως το αντικείμενο με το οποίο θα ασχοληθείς τόσο εσύ όσο και οι μαθητές σου. Πρέπει να σημειωθεί βέβαια πως υπάρχει έλλειψη αξιολόγησης του εργαστηρίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚωστής Μπαμπές.